2011. szeptember 21., szerda

Tulipángyár /tutorial/

Már régóta tervezem textil tulipán készítését. Hozzávalók: a fejekhez 9 x 13 cm-es színes anyagok, a levélhez 15 x 4 cm-es zöld anyagok, bevasalható közbélés, 2 cm-es zöld csíkok, hurkapálca, ragasztó, vatta.


Fej készítése: A 9 x 13 cm-es anyagokat összevarrjuk a rövidebbik oldalon. A tetején fél cm-t levasalunk. Az alján fél cm-nél cérnával összehúzzuk és kifordítjuk. Vattával kitömjük és a tetején a szemben oldalakat összevarrjuk.


A leveleket kirajzoljuk és kettőt színével összefordítva összevarrjuk, majdnem körben, pár centit hagyunk a kifordításhoz., majd kézzel befejezzük. 



A hurkapálcát betekerjük a 2 cm-es zöld csíkkal, és felénél hozzátekerjük a levelet is. Ragasztóval rögzítjük a két végét. Majd a fejeket is ragasztóval rögzítjük a tetejére.


40 db fejet csináltam, de sajnos a zöld anyagom /a kézzel festett/ csak fél méter volt és az csak 22 db levelére és szárára lett elég. Úgy hogy most van még 18 fejem ami befejezésre vár.

Csokorban egyébként szerintem 10 db tól mutat.


Szép őszi napot mindenkinek! Örülök, hogy benéztél!

Éva, Svédországban, légyszi e-mailozz nekem!

€dit





5 megjegyzés:

GloriArt írta...

Nagyon szépek a tulipánjaid!-bár régóta tudom az elkészítést,még sosem álltam neki...talán most,mert a szépségeidtől kedvet kaptam!:)

Böbe Morzsák írta...

Nekem is kedvenc virágom a tulipán. Nagyon szeretem vele dekorálni a tulipános táskáimat. Igazán vidám csokor kerekedett belőle Neked!

F.Gina írta...

Szépek lettek ! Igazi tavaszi csokor :)) (Egy jó tanács: Sokkal szebben mutatnak, ha hurkapálca helyett vastagabb drótot használsz, aminek az egyik végét behajlítod, és erre rögtön, kifordítás előtt lehet a fejet rögzíteni. Természetesebb a végeredmény, mint a merev hurkapálcán.)

Eden írta...

Oh, these are so adorable. I think just from the photos I get the idea of what you have done to make them. great idea!

Barb írta...

These are just adorable!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...