2013. január 21., hétfő

Apró neszeszer fém keretes zárral

Már nagyon régen tervezgetem, hogy belevágok a varrásába ennek a kis neszinek, de most lett hozzá indokom is. Ugyanis ajándékba és prototípusnak készült.
ÉVA mintája és leírása alapján haladtam, de le is fotóztam a lépéseket. Íme:


Először is a sablont kartonból elkészítettem, majd a külső, belső anyagból és a ragasztós közbélésből is kivágtam. Ezután a közbélést felvasaltam a külső anyag visszájára. Félbehajtottam az aljánál és a két oldalát összevarrtam.


A két sarkot is bevarrtam mint a sima neszeszernél szoktuk.


Ugyan ezeket a műveleteket elvégeztem a bélés anyagból is. Így gyakorlatilag lett két szütyőm.


A külső anyagosat a visszájára fordítva, a bélést a színére fordítva össze illesztettem őket, tehát a színükkel összefordítottam őket tulajdonképpen. A felső széleket összerögzítettem gombostűkkel.


Az egyik oldalát az oldalsó varrásvonaltól kezdve végigvarrtam, a másik oldalon felül hagytam egy lyukat kifordítani.





Ezután a lyukon keresztül kifordítottam.


A színén stabilizáltam a két réteget. Utólag jöttem rá, hogy nem kell mindkét oldalon végig varrni, mert a keret bevarrása után látszani fog a csücsöknél a varrat. Tehát a csücskétől 1-1 cm-ig elég varrni  mindkét oldalon.

Ezután a keretet fogtam és a közepénél hozzáöltöttem az anyaghoz.


Majd a jobb szélét beigazítottam és onnan a közepe felé haladva varrtam be a keretbe. Ez egy nagyon lassú folyamat volt. Legalább is nekem, 2 óráig tartott :). A végére már kifejlesztettem egy technikát: oldalról néztem hova is kell szúrni a belseje felöl, hol is van a lyuk. Talán így jobban haladtam, és elsőre eltaláltam a lyukakat. :) A cérna elvarrása sem egyszerű. Én a színén a cérna és a keret közé öltve két hurkot készítettem, majd még a következő két lyukba beleöltöttem és úgy vágtam el. 


Végül is ilyen lett. Nekem nagyon tetszik. Rengeteg fajta fém keretet találsz nálam a SHOPBAN. 
Ha kedvet kaptál válogass közülük.



Én még egy kis fityegővel is bedíszítettem. :)


Ezt egy fodrásznak....


Ezt egy barátnőmnek szánom!

A fityegőkből is találsz sok fajtát és méretet,  ITT ,
bármilyen ajándékra, nyakláncra, kulcstartóra illik.

A keretekhez szabásmintákat INNEN tölthetsz le. De egyénileg is rajzolhatsz az igényeidnek megfelelőt.
Nagyjából a varrás menete is ugyan ez mindegyiknél. :)


2 megjegyzés:

Ábrahámné Éva írta...

Nagyon aranyos lett!

Rhonda írta...

Great tutorial, thank you for sharing!! Take care.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...