2011. január 8., szombat

Varrás


Kész lett a varrógépem, jobb mint új korában.


Kezdődhet a varrás, hajrá!!!

Először is a kivágott anyagokból kirakom az asztalra a mintát. Majd a belső nagy háromszögeket összevarrom, a széleit levágom. Minden varrás után jöhet a vasalás. Egy irányba levasalom a széleket, lehetőleg a sötétebbik anyag felé. Több soros mintánál minden második sort vasalok ugyanarra, hogy a varrásnál ne torlódjon a talp alatt.
 Aztán a kicsik háromszögek következnek. Végül hozzávarrom az oldalait, alját, tetejét és íme az eredmény:


Így messziről jól néz ki, de azért vannak benne hibák. Az az igazság, hogy nem a dobostortával kezdtem, de nem is a bundás kenyérrel. 

Tanúságok: 

- az anyag minősége nagyon fontos nem csak a szabásnál, hanem a varrásnál is jobb a sűrűbb, tömörebb szövésű vászon. /az enyém kicsit, nyeklett, nyaklott/
- a talpra is nagyon figyelni kell a varráskor, hogy pontosan, mindenhol egyenlő távolságra tartsuk az anyag szélétől
-fontos, hogy kéznél legyen a bontó tű /ez nagyon hasznos tárgy/, meg a vasaló
- a gombostű is nagyon hasznos dolog



Egy sarok közelről. Ez egy tökéletes illesztés, ilyen is lett egy pár.





Ez a közepe, és egyik sarka. ez nem túl profi, de hát gyakorlat teszi a mestert.

















A hátlapra ráfektettem a flizt és az előlapot, majd összeférceltem.


.

Következett a tűzés. Ehhez, /már így utólag tudom/ talpat kellett volna cserélni, mivel már elég vastag a 3 réteg egymáson. A főbb vonalakon végigmentem és levarrtam.

Utoljára a szegély felvarrása maradt. Ettől féltem a leginkább. Először a két oldalára, majd a tetejére és aljára varrtam rá mindkét oldalról.















Íme az első alkotás készen. Nekem tetszik és bár vannak benne pontatlan illesztések és hibák mégis szerintem jól sikerült. De hát majd a 100. biztos tökéletesebb lesz.

Neked tetszik?  Esetleg megpróbálod? Ha igen, feltétlenül értesíts!!


Edit

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon szép lett!! Mennyi volt a varrás idő?

Editfolt írta...

Köszönöm szépen. Nem sok idő, 1 óra kb. esténként szoktam csinálni. Igazából ez egy 25 x 25 cm-es darab. már kész a következő este mutatom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...